میثم

جهان را ما نه آنچنان که واقعاً هست می بینیم ، جهان را ما آنچنان که واقعاً هستیم می بینیم.

میثم

جهان را ما نه آنچنان که واقعاً هست می بینیم ، جهان را ما آنچنان که واقعاً هستیم می بینیم.

10 گوشی برترسال 2008 میلادی

3 سایت اینترنتیG.co.uk در یک بررسی آماری 10 گوشی تلفن همراه نسل سومی برتر در سال 2008 میلادی را معرفی کرد.
10 گوشی برتر سال 2008 از برندهای مختلف و اکثرا دارای دوربین 8 مگاپیکسلی و سیستم نسل سومی HSDPA هستند. 

گوشی‌های برتر سال 2008 میلادی از نظر این سایت به ترتیب عبارتند از :  

1- نوکیا E71 

 

 

2- اپل iPhon 3G 

 

3- سامسونگ Pixon 

 

 

4- نوکیا N8 

 

5- بیک بری Bold 

  

 6- بیک بری Storm 

  

7- ال جی Secret 

  

8- INQ1 

  

9- سونی اریکسون  C905  

  

 10- سامسونگ Omnia 

  

3G سایت اعلام کرد، دو گوشی تلفن همراه INQ1 facebook phone و G1 در سال 2009 میلادی با استقبال خوب کاربران روبرو خواهد شد.

در چشمات شنا می کنم و در دست هات می میرم

پدرم مُرد اما بیف­استراگانف نخورد. فیله مینیون نخورد. نان پاپادام نخورد. اِگ­برگر و مرغ کنتاکی نخورد. لب به پیتزا نزد و هرگز نفهمید لابستر و رُست­بیف چیست. پدرم مُرد اما هرگز مشروب نخورد. لب به سیگار نزد. حتی اسم ماری­جووانا را نشنید. پدرم هفتاد سال عمر کرد اما رستوران چلسی را ندید. ندید که در رستوران گُلدِن­فودز چه طور برگ­های کاهو را با کارد سلاخی می­کنند. ندید چه طور گوجه فرنگی­ها را کشتار می­کنند. مُرد و ندید گارسون­ها چه طور باقی مانده غذا را در سطل زباله خالی می­کنند. پدرم مُرد اما هیچ وقت دسرِ غذایش کافه گلاسه و کرم کارامل نبود. دو دانه خرما بود.  

پدرم در مرادآباد به دنیا آمد. در مرادآباد مُرد. اما هرگز نایت کلاب ندید. ندید چه طور در دانسینگ­ها چراغ­ها رقص نور می­کنند و مردان و زنان در هم وول می­خورند. پدرم مُرد و شلوارک داغ ندید. چراغ خواب قرمز ندید. مُرد و چشم­اش به پرده سینما نیفتاد. ویدئو ندید. شوی مایکل جکسون تماشا نکرد. تا باران ببارد، پدرم چشم­اش به آسمان بود. بعد که می­بارید دائم خیره به زمین بود تا سبزه­ها سر برآورند.  

پدرم مُرد بدون آنکه صدای شهرام و فری را بشنود. مُرد و فرق صدای ویلیون­سل و گیتار را نفهمید. حتی ساکسیفون را به چشم ندید. پدرم صبح­ها همیشه با صدای خروس بیدار می­شد و ظهرها با صدای اذانِ رادیوی کوچک­اش، وسط بیابان نماز می­خواند. پدرم کراوات و پاپیون نمی­زد. فراک نمی­پوشید. ادوکلن مصرف نمی­کرد اما همیشه یک شاخه نرگس وحشی توی سجاده­اش بود که در سجده از بوی آن مَست می­شد. سجده­هایش را شاید به همین خاطر طولانی می­کرد. 

 پدرم از دنیا چیزی نمی­دانست. سوار پاجرو نشده بود. نمی­دانست رانندگی با کاتلاس سوپریم سییرا چه کیفی دارد. کامارو کوروِت ندیده بود. نمی­دانست کلاردشت کجاست، ویلا یعنی چه. پدرم نمی­دانست رژ لب چیست یا چرا به مژه­ها ریمل می­کشند. سال­ها عمر کرد اما نمی­دانست اَستون به چه دردی می­خورد. مانیکور و میزامپلی چیست. کورتاژ یعنی چه. 

جلو سینما شهر قصه عاشق مهتاب شدم. ناگهان انگار چیزی در من فرو ریخت. روح­های ما مثل پیچک در هم پیچید و گره خورد. مهتاب مثل خورشیدی در من تابید، چون طوفانی بر من وزید تا آن جا که ساکسیفون و پاجرو و کورتاژ و رُست­بیف و نایت­کلاب و گلدن­فودز مثل برگ­های خشکیده از سطح روح من روبیده شدند و روح من مثل یک آینه براق شد. بعد مهتاب مثل کبوتری بر درخت روح من لانه کرد. آشیانه کرد. در من آواز خواند. در من جیغ کشید. در من آویخت. رویید. خندید. خوابید. آخ! مهتاب در من ریزش کرد. نجوا مرد. گریست. در من شدید شد. در من متوقف شد. در من مستقر شد. بر من لغزید تا روح­های ما مثل دو دایره هم مرکز و هم اندازه برهم منطبق شدند. آن­چنان که من خود را از او باز شناختم. آن­چنان که من آلوده­ی مهتاب شدم و مهتاب مثل قابِ عکسی بر دیوار روح من کوبیده شد. عِطرِ روحِ او، روحِ مرا چنان مَست کرد که من سرگیجه گرفتم. 

در مرادآباد وقتی به پدرم گفتم عاشق شده­ام، هیچ نگفت. وقتی جرئیات روحِ مهتاب را برای او شرح دادم، هیچ نگفت. وقتی گفتم مهتاب از سوسن، دختر عباس آقا هم قشنگ­تر است، گفت: « مگر عباس آقا دختر دارد؟» پدرم هیچ وقت عاشق نشد. حتی عاشق مادرم نبود، اما او را دوست می­داشت. خیلی دوست می­داشت. وقتی مادرم خانه عالیه خانم روضه می­رفت، پدرم مثل گنجشکی که جوجه­اش را با گلوگه زده باشند، بال بال می­زد. میان اتاق­ها قدم می­زد و کلافه بود تا ماردم برگردد. 

وقتی برگشتم مهتاب جلوی سینما نبود. گویی مثل تب که از تن بگریزد یا چون بیماری­ای که از جان کنده شود، بی­صدا از من گریخته بود. یا شاید گم شده بود. حالا گاهی صدایش را می­شنوم. گاهی رایحه او را که عجیب شبیه بویِ نرگس­های وحشی سجاده­ی پدرم است، می­شنوم اما خودش را نمی­بینم. گاهی لحظه­ای می­آید و چراغ روح مرا دقیقه­ای روشن می­کند و تا من بخواهم او را ببینم رفته است و روح دوباره تاریک. 

روزی به پدرم گفتم انگار مهتاب در روی من ایستاده است اما او را نمی­بینم. انگار با مشت بر روح من می­کوبد اما وقتی در را باز می­کنم کسی نیست. انگار بر عمق جانم چنگ می­اندازد اما هرچه منتظر می­مانم خودش را نشان نمی­دهد. انگار هست. انگار نیست. گاهی انگار در کلیات من ریخته شده است اما در جزئیات من نیست. گاهی انگار در جزئیات من جاری است اما در کلیات غایب است. گاهی من از حضور او در خودم گیج می­شوم. آخ گاهی گویی او من­ام، من اویم. پدرم گفت: « دُرست مثل خداوند.»

باید افتخار کرد زیرا ...

 

آیا میدانید : اولین مردمانی که سیستم اگو یا فاضلاب را جهت تخلیه آب شهری به بیرون از شهر اختراع کرد ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که اسب را به جهان هدیه کردند ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که حیوانات خانگی را تربیت کردند و جهت بهره مندی از آنان استفاده کردند ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که مس را کشف کردند ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که آتش را در جهان کشف کردند ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که ذوب فلزات را آغاز کردند ایرانیان بودند در شهر سیلک در اطراف کاشان .


آیا میدانید : اولین مردمانی که کشاورزی را جهت کاشت و برداشت کشف کردند ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که نخ را کشف کردند و موفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که سکه را در جهان ضرب کردند ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که عطر را برای خوشبو شدن بدن ساختند ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که کشتی یا زورق را ساختند ایرانیان بودند به فرمان یکی از پادشاهان زن ایرانی.


آیا میدانید : اولین ارتش سواره نظام در دنیا توسط سام ایرانی اختراع شد با 115 سرباز .


آیا میدانید : اولین مردمانی که حروف الفبا را ساختند در 7000 سال پیش در جنوب ایران ، ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که شیشه را کشف کردند و از آن برای منازل استفاده کردند ایراینان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که زغال سنگ را کشف کردند ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که مقیاس سنجش اجسام را کشف کردند ایرانیان بودند .
آیا میدانید : اولین مردمانی که به کرویت زمین پی بردند ایرانیان بودند .


آیا میدانید : اولین مردمانی که قاره آمریکا را کشف کردند ایراینان بودند و کریستف کلب و واسکودوگاما بر اثر خواندن کتابهای ایرانی که در کتابخانه واتیکان بوده به فکر قاره پیمایی افتادند .


آیا میدانید : کلمه شاهراه از راهی که کورش کبیر بین سارد پایتخت کارون و پاسارگاد احداث کرد گرفته شده است .


آیا میدانید : کورش کبیر در شوروی سابق شهری ساخت به نام کورپولیس که خ*** امروزی نام دارد .


آیا میدانید : کورش پس از فتح بابل به معبد مردوک رفت و برای ابراز محبت به بابلی ها به خدای آنان احترام گذاشت و در همان معبد که بیش از 1000 متر بلندی داشت برای اثبات حسن نیت خود به آنان تاج گذاری کرد .


آیا میدانید : اولین هنرستان فنی و حرفه ای در ایران توسط کورش کبیر در شوش جهت تعلیم فن و هنر ساخته شد .


آیا میدانید : دیوار چین با بهره گیری از دیواری که کورش در شمال ایران در سال 544 قبل از میلاد برای جلوگیری از تهاجم اقوام شمالی ساخت ، ساخته شد .


آیا میدانید : اولین سیستم استخدام دولتی به صورت لشگری و کشوری به مدت 40 سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کورش کبیر در ایران پایه گذاری کرد .


آیا میدانید : کمبوجبه فرزند کورش بدلیل کشته شدن 12 ایرانی در مصر و اینکه فرعون مصر به جای عذر خواهی از ایرانیان به دشنام دادن و تمسخر پرداخته بود ، با 250 هزار سرباز ایرانی در روز 42 از آغاز بهار 525 قبل از میلاد به مصر حمله کرد و کل مصر را تصرف کرد و بدلیل آمدن قحطی در مصر مقداری بسیار زیادی غله وارد مصر کرد . اکنون در مصر یک نقاشی دیواری وجود دارد که کمبوجیه را در حال احترام به خدایان مصر نشان میدهد . او به هیچ وجه دین ایران را به آنان تحمیل نکرد و بی احترامی به آنان ننمود .


آیا میدانید : داریوش کبیر با شور و مشورت تمام بزرگان ایالتهای ایران که در پاسارگاد جمع شده بودند به پادشاهی برگزیده شد و در بهار 520 قبل از میلاد تاج شاهنشاهی ایران رابر سر تهاد و برای همین مناسبت 2 نوع سکه طرح دار با نام داریک ( طلا ) و سیکو ( نقره ) را در اختیار مردم قرار داد که بعدها رایج ترین پولهای جهان شد .


آیا میدانید : داریوش کبیر طرح تعلمیات عمومی و سوادآموزی را اجباری و به صورت کاملا رایگان بنیان گذاشت که به موجب آن همه مردم می بایست خواندن و نوشتن بدانند که به همین مناسبت خط آرامی یا فنیقی را جایگزین خط میخی کرد که بعدها خط پهلوی نام گرفت . ( داریوش به حق متعلق به زمان خود نبود و 2000 سال جلو تر از خود می اندیشید . )  

 

آیا میدانید : داریوش در پایئز و زمستان 518 - 519 قبل از میلاد نقشه ساخت پرسپولیس را طراحی کرد و با الهام گرفتن از اهرام مصر نقشه آن را با کمک چندین تن از معماران مصری بروی کاغد آورد .


آیا میدانید : داریوش بعد از تصرف بابل 25 هزار یهودی برده را که در آن شهر بر زیر یوق بردگی شاه بابل بودند آزاد کرد ..


آیا میدانید : داریوش در سال دهم پادشاهی خود شاهراه بزرگ کورش را به اتمام رساند و جاده سراسری آسیا را احداث کرد که از خراسان به مغرب چین میرفت که بعدها جاده ابریشم نام گرفت .
آیا میدانید : اولین بار پرسپولیس به دستور داریوش کبیر به صورت ماکت ساخته شد تا از بزرگترین کاخ آسیا شبیه سازی شده باشد که فقط ماکت کاخ پرسپولیس 3 سال طول کشید و کل ساخت کاخ ?? سال به طول انجامید .


آیا میدانید : داریوش برای ساخت کاخ پرسپولیس که نمایشگاه هنر آسیا بوده 25 هزار کارگر به صورت 10 ساعت در تابستان و 8 ساعت در زمستان به کار گماشته بود و به هر استادکار هر 5 روز یکبار یک سکه طلا ( داریک ) می داده و به هر خانواده از کارگران به غیر از مزد آنها روزانه 250 گرم گوشت همراه با روغن - کره - عسل و پنیر میداده است و هر 10 روز یکبار استراحت داشتند .


آیا میدانید : داریوش در هر سال برای ساخت کاخ به کارگران بیش از نیم میلیون طلا مزد می داده است که به گفته مورخان گران ترین کاخ دنیا محسوب میشده . این در حالی است که در همان زمان در مصر کارگران به بیگاری مشغول بوده اند بدون پرداخت مزد که با شلاق نیز همراه بوده است .


آیا میدانید : تقویم کنونی ( ماه 30 روز ) به دستور داریوش پایه گذاری شد و او هیاتی را برای اصلاح تقویم ایران به ریاست دانشمند بابلی "دنی تون" بسیج کرده بود . بر طبق تقویم جدید داریوش روز اول و پانزدهم ماه تعطیل بوده و در طول سال دارای 5 عید مذهبی و 31 روز تعطیلی رسمی که یکی از آنها نوروز و دیگری سوگ سیاوش بوده است .


آیا میدانید : داریوش پادگان و نظام وظیفه را در ایران پایه گزاری کرد و به مناسبت آن تمام جوانان چه فرزند شاه و چه فرزند وزیر باید به خدمت بروند و تعلیمات نظامی ببینند تا بتوانند از سرزمین پارس دفاع کنند .


آیا میدانید : داریوش برای اولین بار در ایران وزارت راه - وزارت آب - سازمان املاک -سازمان اطلاعات - سازمان پست و تلگراف ( چاپارخانه ) را بنیان نهاد .
آیا میدانید : اولین راه شوسه و زیر سازی شده در جهان توسط داریوش ساخته شد .


آیا میدانید : داریوش برای جلوگیری از قحطی آب در هندوستان که جزوی از امپراطوری ایران بوده سدی عظیم بروی رود سند بنا نهاد .


آیا میدانید : فیثاغورث که بدلایل مذهبی از کشور خود گریخته بود و به ایران پناه آورده بود توسط داریوش کبیر دارای یک زندگی خوب همراه با مستمری دائم شد .


آیا میدانید : در طول سلطنت داریوش کبیر 242 حکمران بر علیه او شورش کرده بودند و او پادشاهی بوده که با 242 مورد شورش مقابله کرد و همه را بر جای خود نشاند و عدالت را در سرتاسر ایران بسط داد . او در سال آخر پادشاهی به اندازه 10 میلیون لیره انگلستان ذخیره مالی در خزانه دولتی بر جای گذاشت .
*** داریوش در سال 521 قبل از میلاد فرمان داد : من عدالت را دوست دارم ، از گناه متنفرم و از ظلم طبقات بالا به طبقات پایین اجتماع خشنود نیستم .. ***
این فقط گوشه ای از تاریخ عظیم ماست

۱۰ ابرمرد تکنولوژی در سال ۲۰۰۸

 همواره در صنعت مرتبط با تکنولوژی تک افرادی وجود دارند که حضور آنها همراه با نبوغ ذاتی آنها سر منشاء تحولات عظیم برای شرکت خودشان و در نهایت برای جامعه بشری میشود.

۱ - اِلون موسک ( موسس spaceX ، رئیس تسلا ، رئیس سولارسیتی ) 

 

 نفر اول در لیست ما فرد سرشناسی چون الون موسک هست ، موسس شرکت paypal و فردی کلیدی در صنعت تکنولوژی سال ۲۰۰۸ . آقای موسک شرکت های دیگری چون شرکت توسعه راکت spacex و همچنین شرکت تولید ماشین های الکتریکی تسلا و همچنین شرکت انرژی خورشیدی سولارسیتی را در کارنامه خود دارد ۳ فناوری کلیدی که آینده صنعت فضا و همچنین انرژی های سبز را در دست خود دارد.
شرکت spacex هم اکنون قراردادی ۱/۶ بیلیون دلاری با ناسا دارد برای توسعه موشک های مورد نیاز برای پروازهای سرویس ISS که مابین سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۶ انجام می پذیرد ، همچنین شرکت تسلا یکی از شرکت های نوید دهنده ماشین های الکتریکی در ایالات متحده می باشد و همچنین شرکت سولارسینی بزرگترین شرکت تولید انرژی خورشیدی در ایالت کالیفرنیا می باشد و آقای موسک این ۳ فناوری کلیدی را دستان خود دارد و در آینده از شرکت ها او بیشتر خواهیم شنید. 

 

۲ - ریگی فیلز ایمه (رئیس نیتندو) 

 

در بین رقابت شدیدی که بین شرکت های نظیر سونی و مایکروسافت برای فروش کنسول های بازی وجود داره ، نیتندو توانست با فروش ۳۴ میلیون کنسول بازی جایگاه اول در آمریکا رو به خودش اختصاص بده  و اینجاست که نقش چنین مدیری با صورتی مصمم به چشم می خوره کسی که تونسته برندی خاص از Wii ارائه بده ، کنسولی خاص تر از تمام کنسول های بازی. 

 

۳ - بیل گیتس (موسس و رئیس مایکروسافت) 

 

بیل گیتس رو که یادتون هست ؟ آها ! امسال بیل گیتس کار خاصی نکرد ! ولی باید برای یک عمر فعالیت از او تشکر بشه به این دلیل که امسال بیل گیتس فعالیت خودش رو در مایکروسافت کاهش داد تا بتونه بر روی موسسه خیریه خودش و همسرش تمرکز بیشتری بکنه بیل گیتس با تاسیس مایکروسافت در سال ۱۹۷۵ باعث شد تا امروزه ما بتونیم از کامپیوترهامون به صورت امروز استفاده کنیم و این جای تقدیر داره ، البته بیل گیتس همچنان با یک پروژه رازآلود با نام Bgc3 در صنعت تکنولوژی حضور خواهد داشت. 

 

۴ - اندی روبین (رئیس پلتفرم های موبایل ، گوگل) 

 

روبین ، مهندس شرکت اپل و همچنین پایه گذار شرکت دنجر (به مایکروسافت فروخته شد) در حال توسعه سیستم عامل اندورید برای تلفن های همراه میباشد.اندی روبین قبل از پیوستن به گوگل در حال توسعه یک سیستم عامل به نام اندورید برای گوشی های تلفن همراه بود که گوگل متوجه قدرت و پتانسیل این  نرم افزار شد و اندی روبین را به استخدام خود درآورد ، سیستم عامل اندورید در حال حاضر چالش بزرگی برای سیستم عامل اپل آیفون محسوب می شود به هر حال سال آینده از این سیستم عامل زیاد خواهیم شنید تا جای که ممکن است صحبت های که پیرامون ارائه یک سیستم عامل رایگان تحت دسکتاپ از سوی گوگل همین اندورید باشد. 

 

۵ - میتچل بیکر (موزیلا) 

 

میتچل بیکر مدیر محبوب و دوست داشتنی سیلیکون والی درسال ۲۰۰۸ ، کسی که ۵ سال پیشهنگامی که امریکن آنلاین به کار توسعه نت اسکیپ پایان داد پایه گذار موسسه موزیلا بود و با توسعه و ایجاد یک محصول راهبردی مانند “فایرفاکس” توانسته سهمی ۲۰ % از بازار مرورگرها بدست آورد جای که ۷۰ % از این بازار به یک رقیب بزرگ به نام مایکروسافت با محصول IE تعلق دارد.مطمئنآ مرورگر سال ۲۰۰۸فایرفاکس بوده و بیکر در این میان نقشی اساسی ایفا می کند . 

  

۶- استیون سینوفسکی( معاون مدیرعامل در گروه مهندسی ویندوز و ویندوز لایو ، مایکروسافت )  

 

آیا شما قصد دارید ویندوز ویستا را دوباره اختراع کنید ؟ این کاریست که استیون سینوفسکی در حال انجام آن است ، ویندوز ویستا یک شکست برای مایکروسافت محسوب می شود سهم فروش ویندوز درتاریخ ۱۵ ساله ویندوز شکستی تاریخی محسوب می شود . استیون سینوفسکی در حال ساخت سیستم عاملی بر روی ویندوز ویستا است و در حال تصحیح و بر طرف کردن اشکالات وارد بر ویندوز ویستا ، ویندوز ۷ قرار است تمام ایرادهای را که در زمان جیم آلچین (مدیر سابق) روی داده بر طرف کند . سینوفسکی در یک کلام قصد دارد تا غرور از دست رفته ویندوز را با ارائه ویندوز ۷ که پر از ویژگی های جدید خواهد بود برطرف کند.   

۷ - مارک هورد (مدیر عامل HP) 

  

از هنگامی که مارک هورد از سال ۲۰۰۵ نقش مدیرعاملی در شرکت HP را پذیرفته این شرکت روند رو به رشدی گرفته کافیست بدانیم که سود مالی این شرکت در سال ۲۰۰۸ رقمی بالغ بر ۱۱۸/۴ بیلیون دلاربوده . 

 

۸ - ایوان ویلیامز ( موسس و مدیرعامل توییتر )  


 خیلی ساده شما صاحب وب سایتی هستین که وقتی فیس بوک به شما پیشنهاد ۵۰۰ میلیون دلاری برای تصاحب وب سایت رو میده شما اون رو رد می کنید ! یعنی وب سایت موفقی دارین البته توییتر در حال حاضر آنچنان هم که برخی گمان می کنند بزرگ نیست ، توییتر در ماه حدود ۵ میلیون بازدید کننده دارد که با این رقم خود را در بین ۵۰۰ سایت پربازدید دنیا قرار میدهد ، توییتر سرویسی است که شما می توانید در آن پیام های با محدودیت ۱۴۰ کاراکتر ارسال کنید چه از طریق وب و چه از طریق گوشی های همراه در نهایت توییتر به یک شبکه اجتماعی قوی بدل شده که جای پی گیری دارد. 

 

۹ - جاناتان ایو ( معاون مدیرعامل در طراحی صنعتی ، اپل ) 

 

اپل یعنی استیو جابز و استیو جابز یعنی اپل . همین تعریف کافیست تا بدانیم اپل تا چه اندازه مدیون استیو جابز است خصوصآ سخنرانی های مشهور او برای معرفی محصولات ولی آیا به نظر شما جابزبه تنهایی این محصولات را طراحی می کند ؟ مسلمآ وجود دیگر افراد نخبه و باهوش در اپل چنین چیزی را ممکن کرده ولی آنها در زیر سایه استیو جابز قرار گرفته اند ، اما زمزمه های به گوش می رسد که استیو جابز قصد ترک کردن اپل را دارد به نظر جاناتان ایو جانشین مناسبی برای او باشد ، کسی که طراحی های هوشمند او خصوصآ در آیفون باعث موفقیت بی نظیر اپل شده است.
 

۱۰ - جیسون کیلار  ( مدیرعامل Hulu ) 

 

مدیریت و راه اندازی یک وب سایت بر پایه محتوای ویدیوی با وجود غول های همچون NBC universal و یاNews Corp دردسر فراوانی دارد ولی تاسیس Hulu در سال ۲۰۰۸ تاثیرگذار بود این وب سایت به قدری قدرتمند و تاثیر گذار بود تا جای که باعث شد گوگل به فکر مدل تجاری جدیدی برای یوتیوب باشد خصوصآ در زمینه نمایش شوهای آنلاین . کیلار از شرکت آمازون به Hulu پیوست.کام اسکور تخمین می زند ۲۴ میلیون کاربر یکتا ۲۳۵ میلیون ویدیو را در ماه از Hulu تماشا می کنند البته این مقدار تنها ۱/۷ % از بازار ویدیوهای آنلاین هست که یوتیوب به تنهای سهمی ۴۰ % از این بازار دارد. البته همین مقدار هم Hulu رو به ششمین وب سایت بزرگ ویدیو در وب تبدیل کرده چیزی که باعث می شود تا با چشمان باز کارهای آقای کیلار را تعقیب کنیم.

25 فردی که گوگل برای آنها جشن تولد گرفته (۱)

 

از سال 2002 تا کنون گوگل در سالروز تولد 25 نفر اقدام به تغییر لوگوهای سایتش کرده است . افرادی که همگی از مشاهیر بزرگ علم و هنر بوده اند. در زیر لیستی از 25 فردی که گوگل از سال 2002 تاکنون اقدام به تغییر لوگوی خود کرده است را می بینید: 

René Magritte 

نقاش سورئالیستی که عمده شهرتش به خاطر اثار خیس و بارانی اش هست.تصویر زیر 21 نوامبر 2008 در سایت گوگل قرار گرفت. 

 

تصویر فوق در 21 نوامبر 2008 در گوگل قرار گرفت 

 

Marc Chagall 

موزیسین مدرنیست یهودی روسی که به عنوان پیشگام هنر مدرنیسم در دنیا مطرح است . این هنرمند به عنوان یکی از موفق ترین هنرمندان قرن 20 معرفی شد.
 

این تصویر در 7 جولای 2008 در سایت گوگل قرار گرفت. 

 

Diego Velázquez 

نقاش و هنرمند اسپانیایی که عمده اثار او مربوط در مورد مسائل تاریخی و فرهنگی و زندگی روزمره ی مردم اروپا بوده است.تصویر زیر در 6 ژوئن 2008 در سایت گوگل قرار گرفت. 

  

تصویر فوق در 6 ژوئن 2008 در گوگل قرار گرفت 

Walter Gropius  
معمار بزرگ آلمانی و پیشگام در زمینه ی معماری مدرن.
 

تصویر زیر در 18 ماه می 2008 در سایت گوگل قرار گرفت.

 

Alexander Graham Bell
به نظر معرف حضورتان هست! مخترع مشهور آمریکایی به که عمده مشهوریتش به خاطر اختراع تلفن بود. 

 

تصویر فوق در تاریخ 3 مارس 2008 در گوگل قرار گرفت 

 

Luciano Pavarotti 

خواننده ی مشهور اپرای ایتالیایی که جزو چند خواننده ی برتر تارخ محسوب می شود.
 

تصویر فوق در 12 اکتبر 2007 در سایت گوگل قرار گرفت. 

 

Yuri Gagarin 

فضانورد روسی که نخستین انسان فضا رفته ی تاریخ محسوب می شود.همچنن نخستین کسی است که دور زمین در آسمان چرخیده است! 

 

تصویر فوق در 12 آوریل 2007 در سایت گوگل قرار گرفت. 

 

Edvard Munch 

نقاش سبک اکسپرسیونیست نروژی که اثر”Scream” او در تاریخ به عنوان یکی از مشهور ترین نقاشی های تاریخ ثبت شده است.(که البته همین اثر به طرز هنرمندانه ای در سایت گوگل قرار گرفت)  

این تصویر در 12 دسامبر 2006 در سایت گوگل قرار گرفت. 

 

Sir Arthur Conan Doyle 

نویسنده ی انگلیسی که عمده مشهوریتش به خاطر رمان مشهور “شرلوک هلمز” او است. 

 

تصویر فوق در 12 می 2006 در سایت گوگل قرار گرفت 

 

ادامه دارد....

عکس هایی از بالای تهران و آلودگی شدید هوا

امروز با یک سری از دوستان به محله بالای شهر رفته بودیم که با دیدن شهر از بالا بهتم زد... تهران در ابر غلیظی از دود و غبار فرو رفته و مشخص نیست، مردم این دیار چطوری نفس میکشن ، شنیده بودم تعداد بیماران قلبی زیاد شده ، شنیده بودم سکته قلبی و بیماریها زیاد شده ، ولی امروز واقعا باور کردم...  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این مطلب ، ۲۰ طراحی برتر سال ۲۰۰۸ را با توضیحی مختصر خواهید دید. مطمئنا” بعضی از این طراحی ها می تواند نمونه های فوق العاده ای از ایده های خلاقانه باشد که در برخی موارد برای مواردی بسیار جزیی و ساده طراحی شده.

 

۱-  اگر شما برای دوچرخه سواری کردن در یک جاده ی شلوغ، از راننده های بی ملاحظه نگرانید، می توانید با استفاده از فشرده کردن تصویر محیط در این عینک، از وقایع پیرامون خود زودتر مطلع شوید و اینگونه فرصت بیشتری برای عکس العمل نشان دادن داشته باشید.

 

2-  مطمئنا” تا به حال پیش آمده است تا بعد از یک روز بارانی بخواهید روی یک نیمکت بنشینید و به علت خیس بودن آن ایستاده بودن را ترجیح داده باشید. ولی با وجود این نیمکت کافیست برای نشستن، دستگیره ای را بچرخانید تا یک سطح خشک و تمیز برایتان آماده شود.
 

 

3-این طراحی، ایده ای فوق العاده است برای رانندگانی که چراغ راهنمایی به تنهایی دلیلی مناسب برای متوقف کردنشان نیست!


 

4- طرحی که در زیر مشاهده می کنید، یک کیبورد تاشو نیست. بلکه یک شلوار جین است که می توانید به راحتی با آن به تایپ کردن بپردازید و علاوه بر این، طرح جالبی روی شلوارتان داشته باشید.


 

5- میتوانید یک دوربین عکاسی بسیار کوچک مجهز به پورت USB، بدون هیچ گونه صفحه ی LCD  یا روزنه ی دید و فقط با یک دکمه ی بسیار کوچک تصور کنید؟ طراحی زیر را ببینید


 

6- شاید تصورش سخت باشد که تمامی لوازم اتاق خوابی که در عکس زیر مشاهده می کنید ، همه در یک پک مکعبی به صورت آماده قابل تهیه شده باشد. طراحی ای بینظیر برای مواقعی که شاید به مسافرت بروید
 

 

7- طراحی ای جدید از شرکت اپل ، iMac  . نمایشگری لمسی با انعطاف پذیری بسیار بالا و زیبایی فوق العاده. دو سویه بودن این نمایشگر را هم به خاصیت های آن اضافه کنید :


 

8- ایده ها همواره برای چیزهای عجیب و بزرگ به سراغ آدم نمی آیند. گاهی مشکلی بسیار ساده و جزیی باعث پیدایش یک ایده ی فوق العاده می شود. نمونه اش این طراحی است که در زیر میبینید. توضیح واضحات هم ندهم بهتر است .


 

9- کانسپت اسپیکر هایی که در زیر میبینید همانطور که از شکل ظاهری آن هم پیداست ” نخود فرنگی ” بوده. هر کدام از این اسپیکر ها از ۷ اسپیکر کوچکتر بدون سیم (Wireless) تشکیل شده و شما با کم و زیاد کردن این اسپیکر های کوچک می توانید به صدای مطلوب خود برسید.


 

10- شاید برای خیلی ها کوتاه کردن چمن ها از خسته کننده ترین و یکنواخت ترین کارهای ممکن باشد، ولی با کمی تغییر شاید بشود کارهای خسته کننده را به کارهایی جذاب تر تبدیل کرد. شاید وسیله ای که چمن ها را به شکل دیسک های استوانه ای کوتاه می کند، بتواند کمی به این کار خسته کننده جذابیت بدهد. در ضمن می توان این استوانه ها را به عنوان کود هم استفاده کرد

 

۱۱ - طرحی بسیار جالب برای اتومبیل های شرکت BMW  که برای اولین بار به جای استفاده از پوسته های روکش فلزی، از پوشش الیافی بسیار محکم با قابلیت کشش بالا استفاده کرده که روی یک اسکلت فلزی کشیده شده است. علاوه بر بالابردن خاصیت آیرودینامیکی اتومبیل، تغییر دادن آسان این پوسته و تنوع رنگی بالایی که می توان در رنگ ها ایجاد کرد از ویژگی های این طرح خلاقانه است.
 

 

12 - طرحی برای کتاب های الکترونیکی آینده با نیم نگاهی به کتاب های فعلی ( قدیمی؟! ).
 

 

13 - شاید باورش سخت باشد، ولی طرح بالا، نمونه ای از iPod  های جدید شرکت apple  خواهد بود. آیپادی که شما می توانید مانند یک دست بند آن را همه جا همراه داشته باشید. نام این سری از کارهای اپل، iBangle است.
 

 

14 - شاید با آمدن موس های بدون سیم، بعضی ها فکر می کردند نهایت پیشرفت تکنولوژی را در این زمینه دیده اند، ولی شاید با این طرح نظرشان تغییر کند. موس هایی با پوسته های الکترونیکی و خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالا که هنگام استفاده آنها را باد میکنید.
 

 

15 - شاید یکی از اشکالاتی که بتوان به صفحات لمسی  touchscreen  گرفت، این باشد که شما بدون هیچ حس خاصی باید روی یک صفحه ی صاف و سخت اشاره کنید.در طرح جدیدی که شرکت نوکیا ارائه داده، بالشتک هایی در صفحه ی لمسی قرار میگیرند که گزینه ها را برایتان ملموس تر می کنند.
 

 

16 - یکی از مهمترین اجزای هر خانه پنجره های آن است. برای کنترل کردن بسیاری از محدودیت های این جزء از بنا، در بسیاری از مواقع به استفاده از پرده روی می آوریم. طرحی که در بالا مشاهده می کنید، صفحات کوچک پیش ساخته ای است که میاد یک شبکه ی انعطاف پذیر آهنربایی قرار گرفته است و به راحتی قابلیت شکل پذیری به هر فرم دلخواه شما را دارد.
 

 

17 - گوشی موبایلی که به دلیل جنسش،  قابلیت بازیافت بسیار بالایی دارد و همچنین از قیمت تمام شده ی بسیار پایینی هم برخوردار است. فریم دور این گوشی موبایل هم به صورتی در نظر گرفته شده که صفحه ای بسیار بزرگ برای کاربر محیا کند.
 

 

18 - کیبوردی شیشه ای که هرکاری که دوست داشته باشید می توانید با آن بکنید. البته هر کاری به جز شکستن آن …
 

 

19 - طراحی جدید PSP  های سونی که مهمترین خصوصیت آن صفحه ی LCD  انعطاف پذیر آن است، به طوری که حتی می تواند به صورت یک رول پیچیده شود.
 

 

20 - یک گوشی موبایل لمسی دیگر به نام Mooon+ . اما علاوه بر خصوصیات یک گوشی موبایل خوب، مثل صفحه ی نمایشی بزرگ و … ، در انتهای این گوشی یک headset  بلوتوث نصب شده که در مواقع لزوم به آسانی از انتهای گوشی جدا می شود.

Happy new year 2009

                                          

فروشگاه شوهر

                   

یک فروشگاهی که شوهر می فروشد تنها در نیویورک باز شده جائیکه یک زن ممکن برای انتخاب یک شوهر آنجا برود.

مابین دستورالعمل ها در وروی یک توضیحی در مورد عملکرد فروشگاه وجود دارد.(شما ممکن فروشگاه را فقط یک بار ویزیت کنید)

6 طبقه موجود است با وی
ژگیهای مردان که هر چه خریدار بالا می رود ویژگیها افزایش می یابد.
اما یه شرطی است:شما ممکن مردی را از یک طبقه ویژه انتخاب کنید یا ممکن شما رفتن به طبقه بالاتر رو انتخاب کنیداما شما نمی توانید به طبقه پایین تر بر گردید مگر برای خروج از ساختمان .

طبقهءیک:این مردان شغل دارند و خدارو دوست دارند.

طبقهءدو:این مردان شغل دارند-خدا وبچه هارو دوست دارند.

طبقهءسه:این مردان شغل دارند-خدا و بچه هارو دوست دارند وخیلی خوش قیافه هستند.

طبقهءچهار:این مردان شغل دارند-خدا و بچه هارو دوست دارند-خوش قیافه هستند و در کار خانه کمک می کنند.
قبولش برام واقعا سخته...باورم نمیشه

هنوز او می رود به طبقهء پنج و شرایط را می خواند.

طبقهء پنج:این مردان شغل دارند-خدا و بچه هارو دوست دارند-مجلل هستند-در کار خانه کمک می کنند و حرکات قوی رمانتیک دارند.

او خیلی فریفته شد اما به طبقهء ششم رفت وشرایط رو خواند.

شما 4363012 مین بازدید کننده ی این طبقه هستید...در این طبقه هیچ مردی وجود ندارد و این طبقه فقط برای این ساخته شده که ثابت کنه راضی کردن زنان غیر ممکن است

با تشکر از خرید شما از فروشگاه شوهر ...لطفا هنگام خروج مراقب باشید که زیاد از کوره در نرید...روز خوبی داشته باشید.
 


 

نتیجه اخلاقی:بابا به اون چیزی که داری راضی باش.